חיפושדלג על חיפוש

פרמה גורי בע"מ - עמוד הבית

פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

טיפול עם התמצית פרחי באך CLEMATIS - להפרעת קשב וריכוז

פרחי באך הפרעות קשב וריכוזדר' N.D יעל גורסטן
נטורופתית- מטפלת בפרחי באך
 MA  בפסיכותרפיה, הרבליסטית קלינית,,תזונה קלינית, לקויות למידה,
0524783509  
yaelger1@bezeqint.net
 
רוני, תלמיד ישיבה תיכונית, בן 15 , הגיע אלי לטיפול יחד עם הוריו המודאגים,לאחר שהמורה זימן את ההורים ועדכן אותם בהתנהגותו של רוני. "הוא לא מסוגל לשבת בשקט בכיתה,מתקשה להתרכז , חסר משמעת,תוקפני, לא משתתף בפעילויות הכיתתיות יותר מכמה דקות, מגלה קשיים חברתיים ולא משחק עם הילדים". 

הוחלט לשלוח את רוני לאבחון נוירולוגי. 
הנוירולוג איבחן , שרוני סובל מ - ADHD הפרעת חסר בקשב וריכוז, והמליץ לתת לו ריטלין, התרופה הסטנדרטית לטיפול בהפרעה זו. הוריו המודאגים של רוני בחרו שלא לתת לבנם את התרופה בשלב זה למרות המלצת הנוירולוג, כיוון שהיו מודאגים מתופעות הלוואי האפשריות של התרופה והאמינו, כי בוודאי ישנן דרכים אחרות בהן ניתן לטפל בבנם. 
הם החליטו להפנות את רוני אלי כדי שאעשה לו אבחון דידקטי ואטפל בו בתחום הלימודי, רגשי ותפקודי. 
כאשר רוני הגיע אלי הוא היה מתוסכל, היה פער בין רמת יכולתו המילולית והחשיבתית ובין רמת הביצוע שלו והישגיו הלימודיים. 
בשיחה עם רוני הוא סיפר לי סיפור מיוחד, הוא עסוק באופן מטריד בשאלות שעולות במוחו ומעסיקות אותו ,ובגללם הוא נתקע ולא מסוגל להקשיב או להתרכז במה שעומד לפניו.
הוא סיפר לי דוגמא מעניינת:
כשהם לומדים גמרא, עולות במוחו שאלות אסוציאטיביות שלא קשורות באופן ישיר לחומר. וגם כשמנסים לענות לו עליהן הוא עדיין עסוק בשאלה האם שאלתו רלוונטית , ולכן לא מקשיב לתשובות. עובדות אלו גורמות לו לעיכוב הלימוד וחוסר יכולת להתמיד בקצב הלימוד.
נראה כי רוני "מרחף" עקב חשיבה אובססיבית שמונעת מימנו להשתחרר ולזרום .
התברר כי גם ביחסיו עם אחיו הקטנים קיימת  אובססיביות בתגובותיו כלפיהם.

תוכנית העבודה עם רוני כללה את התחומים הבאים:

א. תמציות  באך: טיפול בתמציות באך יכול להוות תמיכה נפשית חשובה מאוד,בבעיות קשב וריכוז , ריחוף, ובעיות למידה.
התמצית העיקרית שרוני קיבל היתה clematis
 תמצית ה CLEMATIS מקרקעת ,מאפשרת לראות את המציאות בבהירות, ונותנת שיווי משקל, פחות לברוח למחשבות, להיות ער ושמח במה שקורה כאן ועכשיו.התמצית משמשת כמתווך בין העולם הפנימי של הילד שהינו עשיר ודמיוני לבין המציאות, בגלל תכונתה המקרקעת, היא חלק ממרכיבי ה RESCUE REMEDY..
ילד שלוקח תמצית זו לאורך זמן – לאחר זמן מה המורה מדווח/ת שהילד מצליח להתרכז יותר, בשיעורי הבית ,קל לו יותר, המורה רואה שהילד נמצא יותר בכיתה, הוא משתתף-ובוהה-פחות... השינוי אינו בא באופן מידי אלא הולך ונבנה בהדרגה, ככל שעובר יותר זמן - השיפור מעמיק וגובר. כאן מתחולל הריפוי האמיתי מבפנים.
 Chestnut bud - זו תמצית באך קלאסית לקשיי למידה. טיפוס זה חוזר שוב ושוב על אותן השגיאות ולא לומד מהתנסות קודמת, הסיבות יכולות להיות: פזיזות, חוסר ריכוז, העדר יכולת התבוננות, וכך נוצר מצב שהילד נתקל שוב ושוב באותה המשוכה. התמצית עוזרת להתמקד בדברים ובכך מביאה ללמידה יעילה

ב. תרגילים מנטליים והגברת היכולת הלימודית
בעזרת תוכנות מחשב מעניינות, יצרתי מוטיבציה לפיתוח הכשרים לימודיים והארכת משך הריכוז של רוני.   תוכנות המחשב המגוונות עוסקות בפיתוח נושאי לימוד רלוונטיים לצרכיו הספציפיים של רוני , הבנת הנקרא, משחקי חשיבה ועוד, תוכנות אלו עוזרות לפתח מסלולי מוח חדשים ומסייעים בהעלאת רמת הריכוז של המוח. 
ג. טיפול פסיכותרפי
בעזרת שיטות פסיכותרפיסטיות כגון טיפול בקלפים טיפוליים וניתוח מצבים, יצרנו הרגלים ותובנות שגילו מה מקור בעיות החשיבה האובססיבית וגלינו מצב טראומתי שרוני חווה לפני מספר שנים כשחווה שנה קשה בפנימייה.

ד. תרגילים פיזיים 
פעילות אירובית של יותר מ-20 דקות משחררת מהשרירים והלב גורמים כימיים שעולים במערכת הדם למוח, ויוצרים בו כימיקלים המתפקדים כמו ריטלין. לכן השיטה ממליצה על פעילות אירובית מדי יום, המוסיפה כמות ריטלין טבעית למערכת. 
השתמשתי בכלים מגוונים כדי להפעיל את שתי אונות המוח. 
המלצתי לרוני על תוכנית יומית של פעילות גופנית שכללה רכיבה על אופניים והצטרפות לקבוצת ג'ודו. ריצה כל יום לפני הלימודים במשך 20 דק.

ה. תראפיית תרגול מוחי 
• Brain Jim-משחקי מוח –תרגילים מהנים ומשעשעים שתפקידם לשפר יכולות למידה, זיכרון, תפיסה, יכולות לימודיות וקשב וריכוז.זו שיטה המאמנת את שני חלקי המוח ויוצרת קשרים עצביים על ידי תרגילים מיוחדים. תוכנית זו פותחה על ידי ד"ר דנסון לילדים בעלי IQ גבוה שלא מימשו את הפוטנציאל האמיתי שלהם מבחינה לימודית ותפקודית.

 מצבו של רוני לאחר חודשיים 
השיפור שחל ברוני היה מפתיע. לאחר כחודשיים השתנתה המוטיבציה שלו ללמידה,  יכולותיו הלימודיות השתפרו, הוא הפך להיות דמות חברתית מוערכת בכיתה.

סיפורו של רוני כפי שהביע זאת בכתב:

"אני בן 15 יש לי כמה אחים שאני לא הסתדרתי איתם, וזאת הסיבה שהורי בקשו שאני אבוא ליעל, ולאחר כמה זמן התגלו עוד בעיות כמו ריכוז בקריאה ושלא אהבתי לקרוא וחוסר זרימה במחשבות, לדוגמא הייתי שומע איזה שהוא דבר והייתי מחשבן אותו הרבה זמן. ואילו לא הייתי מחשבן לא הייתי יכול להמשיך הלאה..., וזה גרם להספק מועט לעומת שאר הבחורים.וממש הרגשתי חסר הספק וכאב לי!!!
עד שהגעתי ליעל וכיום אני רואה שאני באותו הספק כמו כולם ואני לא מחשבן את הדברים שלא הבנתי וממשיך הלאה. ועם האחים הקטנים שלי כיום אני מסתדר נפלא."

הכנת פורמולה אישית מתמציות פרחי באךדלג על הכנת פורמולה אישית מתמציות פרחי באך

הכנת פורמולה אישית מתמציות פרחי באך

הרכבת פורמולה של תמציות באך למצבים רגשיים שונים המתאימה בדיוק עבורך, בבקבוקון טיפולי אישי

לחצ/י כאן להרכבת פורמולה אישית

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד