חיפושדלג על חיפוש

פרמה גורי בע"מ - עמוד הבית

פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

פרחי באך ו-ADHD הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות

פרחי באך הפרעות קשב וריכוזעדנה דביר BFRP  מטפלת מוסמכת ממרכז באך אנגליה, בעלת מרכז "מפתן" לניהול משאבי אנוש ותמיכה אישית:

בשנים האחרונות מצטבר ידע רב בנושא המוביל לזיהוי מוקדם של ADHD אצל ילדים . בעקבות כך, גדל מספר הילדים המגיעים אלינו, בחיפוש אחרי פתרונות של ריפוי "אחר"- משלים או לעיתים אף חילופי, לרפואה הקונבנציונלית . הבנת מהות ההפרעה, והשפעתה על תחומי חיים רבים, תוביל אותנו לטיפול טוב, וקרוב יותר לליבם של הילדים באמצעות פרחי באך. (החומר התיאורטי נאסף ממאמרים של גילת שוורצמן  וד"ר איריס מנור, המתמחות בבעיות קשב וריכוז).


ADHD הוא מונח המתייחס לילדים מתבגרים ומבוגרים הסובלים מקשיים כרוניים בקשב, ריכוז, אימפולסיביות והיפראקטיביות. ההגדרה המקצועית של ברקלי מ 1990,  אומרת: "ADHD מורכב מחסרים התפתחותיים בויסות ובתחזוקה של התנהגות על פי חוקים. חסרים אלו גורמים לבעיות של: עצירה,יזום, משיכת תגובות למטלות וגירויים, לעקיבה אחר חוקים והוראות, במיוחד בסיטואציות בהן התוצאות ההתנהגותיות הן רחוקות, חלשות או לא קיימות. החסרים נצפים בילדות המוקדמת והם כנראה בעלי אופי כרוני, למרות שהם משתפרים עם ההתבגרות הנוירולוגית". ADHD היא הפרעה מורכבת, שתוצאותיה משפיעות על כל תחומי החיים, ומקשה על הילד לנצל את הפוטנציאל שלו. לב הבעיה היא הקושי בהשהיית תגובה שגורם לבעיות שליטה באימפולסים, בעיות של תנועתיות יתר, דיבור יתר, חוסר מנוחה וקשיים בהחזקת קשב (כל אותם מונחים הכלולים במונח היפראקטיביות). הפרעת ADHD מורכבת מגרעין אורגני שסביבו מתפתחות עם השנים שכבות של תגובות פסיכולוגיות וחברתיות היוצרות, בסופו של דבר, את המבנה השלם של ההפרעה. מחקרים מצאו כי הילדים המוגדרים כסובלים מ-ADHD נוטים לסבול גם מקשת רחבה של קשיים אחרים: 

 
לילדי ADHD יש יותר בעיות בריאותיות ומחלות כרוניות כגון: דלקות בסימפונות, אלרגיות ואסטמות.


לילדי ADHD קורות יותר תאונות מכיוון שהם בעלי רמת פעילות גבוהה, אימפולסיביים ואגרסיביים .


קשיים בהרדמות בלילה והתעוררות תכופה נצפו בשכיחות גבוהה יותר אצל ילדי ADHD.


הביצוע האקדמי וההישגיות היא שטח שבו לילדים אלה קושי גדול. כמעט כל הילדים שסובלים מ-ADHD מראים ביצועים חלשים בבית הספר. הם משיגים פחות מרמת היכולת שלהם שנקבעה במבחני ה . I.Q -
מרבית ילדי ADHD מראים בעיה בשפת ההתבטאות ושפת הקליטה, נוטים יותר לדבר ופחות יעילים בארגון הדיבור.


ילדי ADHD מראים יותר סימפטומים של חרדה, דיכאון, והערכה עצמית נמוכה, נילווה לעיתים קרובות בבעיות סומטיות כגון: כאבי בטן, כאבי ראש, וכאבים בלתי מוסברים.
נמצאה נטייה להתנהגות א-סוציאלית, בהשוואה לילדים אחרים (בעיות של עקשנות, התרסה, סרבנות, התקפי זעם ודיבור תוקפני).


קשיים בתפקוד חברתי: קושי לעכב התנהגות או להתאימה לדרישות הסביבה, גילויי תוקפנות, קשיים בתפיסה והבנה חברתית, נטייה לראות בפעולות האחרים כוונות זדון כלפיהם ולכן מגיבים בצורה אגרסיבית לכל פרובוקציה מינימלית, נטייה להאשמות וקונפליקטים ביחסי גומלין.


ילדי ADHD סובלים מליקויי למידה -  המוגדרים כהבדל משמעותי בין היכולת המנטלית ויכולת האינטליגנציה מצד אחד, וההישג האקדמי כגון: בקריאה וכתיבה, לימוד שפה ומתמטיקה.


ילדי ADHD סופגים זרם מתמיד של כישלונות, תסכולים ואכזבות, וכתוצאה מכך ה"אני" שלהם פגוע מאוד, והדימוי העצמי שלהם נשחק בהדרגה.


מרבית הילדים המוגדרים כלקויי קשב ריכוז והיפראקטיביות מטופלים בתרופות. הטיפול התרופתי מטפל בסימפטומים, אך לא בגורמים למחלה. תרופות לטיפול ב-ADHD מחייבות זמן ממושך, שכן השפעתן היא דיכוי זמני של הסימפטומים ולא ריפוי. הנפוצות ביותר הן: ריטלין, דקסדרין וסיילרט. השפעת התרופות ניכרת כ-30דקות לאחר הלקיחה ומגיעה לשיאה כעבור שעתיים ונעלמת כעבור 4-6 שעות. התאמת התרופות ומינונן נעשית, רק על ידי רופא נוירולוג.


תמציות לילד ( על פי הגדרת הפרעת ADHD ):
IMPATIENSE –  אי שקט תנועתי, קופצניות מנושא לנושא, מתח גופני ונפשי, חוסר סבלנות.


VERVAIN – מתח, התלהמות, התרגשות, "לא יכול להכיל את כל מה שמרגש/מעסיק אותו", התלהבות יתר. 


WHITE CHESTNUT – מחשבות שחוזרות על עצמן, "תקליט שבור בראש", הראש מלא במחשבות "קטנות וטורדניות", עיסוק בפרטים.


LARCH – לחיזוק הדימוי העצמי, תחושת היכולת, והאמון בעצמו.


CHESTNUT BUD – שיפור כשרי למידה, שבירת דפוסי התנהגות קודמים.


WALNUT – רגישות יתר לסביבתם, לפגיעות הרגשית הרבה, להסתגלות טובה יותר לשינויים.


תמציות מצביות אותם יש להתאים לפי הצורך:


  CHERRY PLUM- התנהגות היסטרית, התקפי זעם, אובדן שליטה, התפרצויות.


HOLLY - התנהגות של "דווקא", שנאה, קנאה.


 ELM, OLIVE - לתשישות הפיזית מפעילות היתר, עייפות מעומס הדרישות. 


MIMULUS, ASPEN - חרדות ופחדים ספציפיים. 


GENTIAN, GORSE, SWEET CHESTNUT - לעצב, ייאוש, דיכאון הנלווה לעיתים להתמודדות של הילד עם הקשיים.

ועוד ועוד בהתאם לסיפור החיים המצבי והמשפחתי של כל ילד.


תמציות להורים:


  - IMPATIENCEלסבלנות כלפי הילד, להימנע מרוגז ועצבנות, מתחים ולחצים שנוצרים במגע עם הילד מחד ועם המורים והמטפלים מאידך.


WILLOW – מרירות כלפי הקשיים והגורל, תחושת "קורבנות", "למה זה מגיע לי".


CHERRY PLUM – הרגשה "שמאבדים את הראש" מרוב לחץ, אובדן שליטה מול התנהגות הילד.


SWEET CHESTNUT, GENTIAN , GORSE – ייאוש ודיכאון, הרגשת "סוף הדרך", לקשיים הרגשיים ש"מפילים" במהלך ההתמודדות הארוכה. 


WHITE CHESTNUT – מחשבות ודאגות שחוזרות על עצמן, אי שקט בלילה ואי מנוחה ביום מרוב דאגה


RED CHESTNUT – דאגת ייתר לילד, הגנת יתר לילד.


OLIVE, ELM – עייפות ותשישות, מוכרע מרוב עומס, מרגיש את כובד האחריות

הכנת פורמולה אישית מתמציות פרחי באךדלג על הכנת פורמולה אישית מתמציות פרחי באך

הכנת פורמולה אישית מתמציות פרחי באך

הרכבת פורמולה של תמציות באך למצבים רגשיים שונים המתאימה בדיוק עבורך, בבקבוקון טיפולי אישי

לחצ/י כאן להרכבת פורמולה אישית

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד