חיפושדלגו ל חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלגו ל חיפוש
דלגו ל

טיפול עם תמצית פרחי באך CLEMATIS להפרעת קשב וריכוז


רוני, תלמיד ישיבה תיכונית בן 15, הגיע אליי לטיפול יחד עם הוריו המודאגים, לאחר שהמורה זימן את ההורים ועדכן אותם בהתנהגותו של רוני. "הוא לא מסוגל לשבת בשקט בכיתה, מתקשה להתרכז, חסר משמעת, תוקפני, לא משתתף בפעילויות הכיתתיות למשך יותר מכמה דקות, חווה קשיים חברתיים ולא משחק עם הילדים", סיפרו ההורים. הם המשיכו ודיווחו שבישיבה הוחלט לשלוח את רוני לאבחון נוירולוגי, שם אובחן כסובל מ-ADHD - הפרעת חסר בקשב וריכוז. הנוירולוג המליץ לתת לרוני ריטלין, התרופה הסטנדרטית לטיפול בהפרעה זו. הוריו המודאגים של רוני בחרו שלא לתת לבנם את התרופה בשלב זה למרות המלצת הנוירולוג, כי היו מודאגים מתופעות הלוואי האפשריות של התרופה והאמינו שיש דרכים אחרות לטפל בבנם. הם החליטו להפנות את רוני אליי כדי שאעשה לו אבחון דידקטי ואטפל בו בתחום הלימודי, הרגשי והתפקודי. 

כשרוני הגיע אליי הוא היה מתוסכל, ככל הנראה כי היה פער ניכר בין רמת יכולתו המילולית והמחשבתית ובין רמת הביצוע שלו והישגיו הלימודיים. 

בשיחתי עם רוני הוא סיפר לי שהוא עסוק באופן מטריד בשאלות שעולות במוחו ומעסיקות אותו ובגללן הוא נתקע, ולא מסוגל להקשיב או להתרכז במה שעומד לפניו. כשביקשתי דוגמאות, רוני סיפר שכשהם לומדים גמרא, עולות במוחו שאלות אסוציאטיביות שלא קשורות באופן ישיר לחומר וגם כשמנסים לענות לו על שאלותיו, הוא עדיין עסוק בשאלה אם שאלתו רלוונטית ולכן לא מקשיב לתשובות. מקרים כגון זה מעכבים אותו בהיבט הלימודי ולא מאפשרים לו להדביק את קצב הלימוד.

היה לי נראה לי שרוני מרחף עקב חשיבה אובססיבית, שמונעת ממנו להשתחרר ולזרום. התברר שגם ביחסיו עם אחיו הקטנים קיימת  אובססיביות בתגובותיו כלפיהם.

תוכנית העבודה עם רוני כללה את התחומים הבאים:

א. תמציות באך. טיפול בתמציות באך יכול להוות תמיכה נפשית חשובה מאוד, בבעיות קשב וריכוז, ריחוף ובעיות למידה. התמצית העיקרית שרוני קיבל היתה Clematis, שמקרקעת ,מאפשרת לראות את המציאות בבהירות, ונותנת שיווי משקל, פחות לברוח למחשבות, להיות ער ושמח במה שקורה כאן ועכשיו. התמצית משמשת כמתווך בין העולם הפנימי של הילד, שהוא עשיר ודמיוני, לבין המציאות. בגלל תכונתה המקרקעת, תמצית זו היא חלק ממרכיבי תמצית Rescue Remedy.

כשילדים לוקחים תמצית זו לאורך זמן, המורים מתחילים בהדרגה לדווח שהם מצליחים להתרכז יותר, שקל להם יותר בשיעורי הבית , שהם נמצאים יותר בכיתה ושהם משתתף יותר ופחות בוהים בחללץ השינוי לא קורה מיד אלא הולך ונבנה בהדרגה, וככל שחולף הזמן השיפור מעמיק יותר ויותר. כאן מתחולל הריפוי האמיתי מבפנים.

Chestnutbud היא תמצית באך קלאסית לקשיי למידה. טיפוס זה חוזר שוב ושוב על אותן השגיאות ולא לומד מהתנסות קודמת, כאשר הסיבות יכולות להיות פזיזות, חוסר ריכוז או העדר יכולת התבוננות. כך נוצר מצב שהילד נתקל שוב ושוב באותה המשוכה. התמצית עוזרת להתמקד בדברים ובכך מביאה ללמידה יעילה

ב. תרגילים מנטליים והגברת היכולת הלימודית. בעזרת תוכנות מחשב מעניינות, יצרתי מוטיבציה לפיתוח הכשרים לימודיים והארכת משך הריכוז של רוני.   תוכנות המחשב המגוונות עוסקות בפיתוח נושאי לימוד רלוונטיים לצרכיו הספציפיים של רוני , הבנת הנקרא, משחקי חשיבה ועוד, תוכנות אלו עוזרות לפתח מסלולי מוח חדשים ומסייעים בהעלאת רמת הריכוז של המוח. 

ג.טיפול פסיכותרפי. בעזרת שיטות פסיכותרפיסטיות כמו טיפול בקלפים טיפוליים וניתוח מצבים, יצרנו הרגלים ותובנות שגילו מה מקור בעיות החשיבה האובססיבית וגילינו מצב טראומתי שרוני חווה לפני כמה שנים, כשהייתה לו שנה קשה בפנימייה.

ד. תרגילים פיזיים. פעילות אירובית של יותר מ-20 דקות משחררת מהשרירים ומהלב חומרים כימיים, שעולים במערכת הדם למוח ומעוררים בו כימיקלים המתפקדים כמו ריטלין. לכן, השיטה ממליצה על פעילות אירובית מדי יום, המוסיפה כמות ריטלין טבעית למערכת. 

השתמשתי בכלים מגוונים כדי להפעיל את שתי אונות המוח. המלצתי לרוני על תוכנית יומית של פעילות גופנית שכללה רכיבה על אופניים, הצטרפות לקבוצת ג'ודו וריצה כל יום לפני הלימודים במשך 20 דק.

ה. תרגול מוחי. משחקי מוח הם תרגילים מהנים ומשעשעים שתפקידם לשפר יכולות למידה, זיכרון, תפיסה, יכולות לימודיות וקשב וריכוז. זו שיטה המאמנת את שני חלקי המוח ויוצרת קשרים עצביים על ידי תרגילים מיוחדים. תוכנית זו פותחה על ידי ד"ר דנסון לילדים בעלי IQ גבוה שלא מימשו את הפוטנציאל האמיתי שלהם מבחינה לימודית ותפקודית.

מצבו של רוני לאחר חודשיים

השיפור שחל ברוני היה מפתיע. לאחר כחודשיים השתנתה המוטיבציה שלו ללמידה, יכולותיו הלימודיות השתפרו והוא הפך להיות דמות חברתית מוערכת בכיתה.

כך סיפר רוני במילותיו:

"אני בן 15 יש לי כמה אחים שאני לא הסתדרתי איתם, וזאת הסיבה שהורי בקשו שאני אבוא ליעל, ולאחר כמה זמן התגלו עוד בעיות כמו ריכוז בקריאה ושלא אהבתי לקרוא וחוסר זרימה במחשבות, לדוגמה הייתי שומע איזה שהוא דבר והייתי מחשבן אותו הרבה זמן. ואילו לא הייתי מחשבן לא הייתי יכול להמשיך הלאה... וזה גרם להספק מועט לעומת שאר הבחורים וממש הרגשתי חסר הספק וכאב לי. עד שהגעתי ליעל והיום אני רואה שאני באותו הספק כמו כולם, ואני לא מחשבן את הדברים שלא הבנתי וממשיך הלאה. ועם האחים הקטנים שלי אני מסתדר נפלא."


מאת דר' N.D יעל גורסטן, נטורופתית, מטפלת בפרחי באך, בעלת MA בפסיכותרפיה, הרבליסטית קלינית ומטפלת בתזונה קלינית ובלקויות למידה. 052-4783509 | yaelger1@bezeqint.net

הכנת פורמולה אישית מתמציות פרחי באךדלגו ל הכנת פורמולה אישית מתמציות פרחי באך

הכנת פורמולה אישית מתמציות פרחי באך

הרכבת פורמולה של תמציות באך למצבים רגשיים שונים המתאימה בדיוק לצרכים שלך, בבקבוקון טיפולי אישי

להרכבת פורמולה אישית

צרו קשרדלגו ל צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד